NAJNOWSZY POST >>>> MailerLite - Dlaczego Warto Go Używać?

NARZĘDZIOWNIK

MailerLite – Dlaczego Warto Go Używać?

MailerLite

Praktycznie w każdym poradniku dotyczącym marketingu, budowania marki osobistej czy biznesu online, znajdziemy informację o tym, że lista mailingowa jest obowiązkowa. I ja się z tym zgadzam. Budowanie jakościowej listy kontaktów jest konieczne, by móc rozwijać się dalej, by mieć swój własny kanał komunikacji z odbiorcami. Facebook, Instagram czy inne media nie są Twoje, w każdej chwili mogą zniknąć! To od czego zacząć? Dlaczego warto zacząć od MailerLite?

Z tego wpisu dowiesz się: 

  • Czym jest MailerLite
  • O przydatnych funkcjach dostępnych za darmo
  • Jakie są minusy tego narzędzia

Czym jest MailerLite? 

Jest to prosty i intuicyjny system do tworzenia m.in.: newsletterów, stron typu landing page czy automatycznych lejków. Dzięki niemu możesz stworzyć szablony wiadomości e-mail, zbierać kontakty przez swoją stroną internetową oraz przeprowadzić dokładną analizę przeprowadzonych kampanii. I przy tym wszystkim jest bardzo prosty w obsłudze – idealny dla osób, które zaczynają swoją przygodę z blogowaniem! 

Dużym plusem tego narzędzia jest to, że do 1 000 subskrybentów i do 12 000 wysłanych maili jest bezpłatny. Wersja płatna zaczyna się od ok. 50 PLN / ms. i pozwala na trochę więcej (np. poszerzone analizy, click mapy, uruchomienie okienek pop-up czy testy A/B). Na początek skupmy się na tym, z czego możemy skorzystać w bezpłatnej wersji. Poniżej przedstawiam listę trzech ciekawych funkcji, z których sam korzystam.

Kreator newsletterów 

Proste narzędzie, które działa na zasadzie przeciągnij&upuść. MailerLite stawia na prostotę i wygodę użytkownika, dzięki czemu możemy stworzyć ciekawe kampanie e-mail za pomocą kilku kliknięć. Warto jednak mieć na uwadze to, że dobry mailing to nie tylko piękne obrazki, kształty czy formy. To przede wszystkim wartość merytoryczna. Cała reszta to tylko dodatek, o który warto zadbać. To narzędzie pozwala na tworzenie szablonów, których możemy potem używać w regularnych wysyłkach. Szablony, które tworzymy, są od razu dostosowywane pod urządzenia mobilne.

Do wyboru mamy szeroki zestaw gotowych szablonów do edycji lub możliwość zbudowania swojego szablonu od początku. 

mailerlite-newsletter-kreator

Kreator landig page

Tutaj sytuacja jest bardzo podobna jak w kreatorze newsletterów. Budujemy stronę na gotowych szablonach lub od zera. Za jednym kliknięciem integrujemy formularz zapisu ze stworzoną przez nas wcześniej grupą subskrybentów i jesteśmy gotowi na budowę naszej listy kontaktów. MailerLite oferuje także pełne wsparcie w zakresie RODO (np. dodatkowe checkboxy, zgody marketingowe czy narzędzie reCAPTCHA). Do stworzonych stron, możemy podpiąć własne domeny czy zintegrować z systemami płatniczymi jak np. Stripe. Każdą stronę możemy w pełni zoptymalizować pod kątem SEO. 

mailerlite-landingpage

Automatyczna wysyłka

Moje ulubione narzędzie MailerLite to Email Automation! Pozwala zbudować tzw. lejki, które „poprowadzą” naszych subskrybentów wytyczoną przez nas ścieżką. Na przykład – ktoś zapisuje się do twojego newslettera i w zamian otrzymuje maila z pierwszym rozdziałem e-booka, którego zamierzasz sprzedać. Następnie system „sprawdzi”, czy ktoś go pobrał czy nie. I od tego będzie zależeć dalsza komunikacja. Albo dostanie maila z ofertą kupna, albo z ponowną zachętą do pobrania pierwszego rozdziału. Możliwości jest naprawdę wiele i wszystko można dostosować pod własne potrzeby. 

mailerlite-email-automation

Minusy MailerLite

Oczywiście nie ma narzędzi idealnych i MailerLite też posiada swoje minusy, które moim zdaniem mogą wynikać np. z większych potrzeb użytkownika. 

  • Błędy w oprogramowaniu – MailerLite jest narzędziem stale udoskonalanym i czasem zdarzają się błędy w oprogramowaniu i po prostu coś pójdzie nie tak jak np. rozjechany szablon newslettera. Są to jednak bardzo sporadyczne przypadki. Firma oferuje support, który odpowiada bardzo szybko na zgłoszenia i szybko naprawia powstałe usterki. 
  • Brak języka polskiego – niestety, na tę chwilę, oprogramowanie MailerLite nie jest dostępne w polskiej wersji językowej. Nie jest to duża przeszkoda, bo język jest dość prosty, jednak rozumiem, że na początku drogi, pewniej czujemy się, gdy na 100% rozumiemy, to co czytamy. Wtedy polecam przetłumaczenie strony przez Google Translate – nie jest to rozwiązanie idealne, ale z pewnością ułatwi dalszą pracę. 
  • Ograniczona liczba integracji – patrząc na inne narzędzia do mailingu jak np. Active Campaign czy Get Response, które są o wiele bardziej rozbudowane (jednak nie koniecznie tak intuicyjne), to MailerLite oferuje mniej integracji z systemami zewnętrznymi. Jednak to wszystko zależy od tego, jakie masz potrzeby. Na tę chwilę, znajdziemy integracje z popularnymi serwisami społecznościowymi jak Facebook czy Instagram, dodatkowo WordPress czy Zapier, który pozwala na zintegrowanie z niezliczoną liczba aplikacji. 

W kolejnych wpisach dokładniej opiszę poszczególne narzędzia i wyjaśnię jak działają. Dajcie znać w komentarzu czy mieliście okazję skorzystać już z tego narzędzia? A może używacie innych? Czekam na Wasze odpowiedzi w komentarzach!

Dodatkowo zapraszam na mój bezpłatny kurs pt. Fundamenty Strony WWW, w którym omawiam najważniejsze elementy, by móc zaistnieć w sieci : )

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *